Raporda tecrübeli bir araç kullanıcısı olmadığı ifade edilen anne Ebru Güleren Yılmaz ise kazayı önleyici 5 hareketi yapmadığı gerekçesiyle yüzde 45 kusurlu bulundu. Raporda ayrıca, liman yükleme sahasında yüklemeyi aniden durdurabilecek, geminin kalkmasını engelleyecek bir sistemin olmadığı, arabaları gemilere sevk eden personel ve şirket uygulamalarındaki hatalardan dolayı işletici kuruluşun yüzde 10, sürücünün dikkatini dağıtan araç içi ortamın da yüzde 5 kusurlu olabileceği belirtilerek, “Başkaca kusurlu bulunmadığı görüş ve kanaatine varılmıştır “denildi.
BİLİRKİŞİ RAPORUNA GÖRE KAZALAR ÖNLENEMEYECEK Mİ?
Söz konusu bilirkişi raporuna göre kazanın oluşmasında arabalı vapurda taşımacılık hizmeti almakta olan ve kendisine yapılan yönlendirmelere göre hareket etme zorunluluğu bulunan trafik sürücüsünün, kaza önleyici hareketleri yapmamaktan kusurlu bulunması ülkemizde iş kazaları ile trafik kazalarının neden önlenemediği açısından da fikir verici nitelikte olduğu görülmekte.
Bilirkişi raporu kazanın kurbanı durumundaki hizmet alıcısını kusurlu bulması, "sürücülük belgesi olan ancak sürücülükte ustalaşmamış şöförlerin arabalı vapurla seyahatleri engellenmediği sürece arabalı vapur kazaları önlenemeyecek mi? sorusunu akla getiriyor.